Bring har øget sin pakkevolumen med over 50 pct. siden 2019

Leveringsfirmaet Bring, som en række danske detailvirksomheder benytter, vil bl.a. øge antallet af pakkeshops i Danmark for at fortsætte udviklingen.
Norsk-ejede Bring søger nu flere pakkeshops for at udvide pakkevolumen. | Foto: Jens Hartmann
Norsk-ejede Bring søger nu flere pakkeshops for at udvide pakkevolumen. | Foto: Jens Hartmann

Den nordiske logistikkoncern Bring har øget antallet af pakker med 96 pct. siden 2019, og også i Danmark er det gået væsentligt fremad.

Nye tal viser ifølge den norsk-ejede pakkedistributør, at antallet af pakker i Danmark er øget med 56 pct. Næste skridt er bl.a. at øge antallet af pakkeshops i Danmark.

”Vi har i øjeblikket et skærpet fokus på at øge servicen i hele Danmark. Blandt andet ved at øge antallet af pakkeshops, så afstanden til nærmeste pick-up-point er kortere,” siger Bjarne Lauritsen, driftsdirektør i Bring Danmark, i en pressemeddelelse.

Bring har desuden investeret i at reducere sin CO2-udledning og leverer i dag pakker med elbiler til omkring 1 mio. danskere, efter antallet af privatmodtagere, der modtager leverancer med elbiler, er øget med 180.000.

”De seneste år har vi investeret massivt i både flere udleveringssteder og fleksible services, men vi har også moderniseret vores terminaler og investeret i fossilfrie køretøjer og ladeinfrastruktur,” siger Bjarne Lauritsen.

Bring har i dag 7-10 pct. af pakkedistributionsmarkedet, hvor de største er Postnord, GLS og DAO.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også