Lidl i Storbritannien beskylder rival for at misbruge logo
Stemningen mellem to af de største dagligvarekæder i Storbritannien, Lidl og Tesco, er blevet forværret, efter sidstnævnte Tesco i et nyt kampagnefremstød skilter med ”klubkort-priser” på skilte med en gul cirkel på en blå baggrund.
Et skilt, som Lidl mener lægger sig meget tæt op ad den tyske dagligvarekædes logo, og som Lidl mener er misbrug af Lidls brand. Det skriver The Guardian.
Derfor prøver Lidl nu sagen i retten, hvor et retsmøde startede tirsdag. Sagen forventes at tage omkring en uge og følger, efter de to store dagligvarekæder i årevis har kæmpet om retten til at bruge varemærket med den gule cirkel på den blå baggrund.
Tesco er Storbritanniens største dagligvarekæde og står ifølge Reuters for 27,5 pct. af dagligvaremarkedet. Lidl mener, at Tesco bevidst har kopieret Lidls trademark for at få kunderne til at tro, at Tesco kan matche Lidls dicountpriser. En anklage, som Tesco afviser.