Lidl i Storbritannien beskylder rival for at misbruge logo

Der er udbrudt dårlig stemning mellem Lidl og Tesco i Storbritannien, efter sidstnævnte i et kampagnefremstød skilter med rabatter i det, som Lidl mener bevidst ligner den tyske kædes logo.
Her er logoet, som Lidl mener ligner kædens logo. | Foto: Paul Childs/Ritzau Scanpix
Her er logoet, som Lidl mener ligner kædens logo. | Foto: Paul Childs/Ritzau Scanpix

Stemningen mellem to af de største dagligvarekæder i Storbritannien, Lidl og Tesco, er blevet forværret, efter sidstnævnte Tesco i et nyt kampagnefremstød skilter med ”klubkort-priser” på skilte med en gul cirkel på en blå baggrund.

Et skilt, som Lidl mener lægger sig meget tæt op ad den tyske dagligvarekædes logo, og som Lidl mener er misbrug af Lidls brand. Det skriver The Guardian.

Lidls logo til sammenligning. | Foto: Arnd Wiegmann
Lidls logo til sammenligning. | Foto: Arnd Wiegmann

Derfor prøver Lidl nu sagen i retten, hvor et retsmøde startede tirsdag. Sagen forventes at tage omkring en uge og følger, efter de to store dagligvarekæder i årevis har kæmpet om retten til at bruge varemærket med den gule cirkel på den blå baggrund.

Tesco er Storbritanniens største dagligvarekæde og står ifølge Reuters for 27,5 pct. af dagligvaremarkedet. Lidl mener, at Tesco bevidst har kopieret Lidls trademark for at få kunderne til at tro, at Tesco kan matche Lidls dicountpriser. En anklage, som Tesco afviser.


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også