Kinesisk online modekæmpe vinder frem i Danmark

Mere end dobbelt så mange handlede i den kinesiske fast fashion-gigant Shein i 2022 end året forinden.
Bag Shein står den kinesiske forretningsmand Chris Xu.
Bag Shein står den kinesiske forretningsmand Chris Xu.

Den kinesiske modeplatform inden for fast fashion Shein var blandt de udenlandske webshops, der vandt mest frem i danskernes online indkøb sidste år.

Det viser tal fra e-handelsanalysen for 2022 fra Dansk Erhverv.

Mens fire pct. i 2021 havde handlet hos Shein, var det i 2022 11 pct.

Dermed vokser Shein til et niveau, der ligger på linje med den britiske modeplatform Asos, som 12 pct. handlede i sidste år - mod 11 pct. i 2021.

Ingen af de nævnte slår dog den tyske mode webshop og markedsplads Zalando, som mere end hver anden , 57 pct., sidste år handlede i.

Bag Shein står den kinesiske forretningsmand Chris Xu, der har taget store skridt ind på vestlige markeder de seneste par år. Webshoppen stemplede ifølge e-handelsanalysen for første gang ind blandt de mest benyttede udenlandske webshops i Danmark i 2021.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også