Varer med Irma-logo bliver revet væk
Varer med Irmas velkendte logo går som varmt brød i disse dage, efter Coop i den forgangne uge meddelte, at den storkøbenhavnske kæde lukker efter 137 år.
Det skriver TV2 Kosmopol, der indtil for nylig hed TV2 Lorry.
Ifølge mediet, der har været rundt i en række Irma-butikker, drejer det sig bl.a. om indkøbsnet, kaffedåser, viskestykker og forklæder med den unge Irma-pige på.
”Alle de varer, hvor Irma-logoet er på, er blevet revet væk. Vi har haft et væsentlig større salg af Irma-varer i denne uge, men vi har mere på lager, så det kommer ud i butikkerne i næste uge,” siger Jens Juul, informationschef i Coop, der ejer Irma.
Utilfredshed i Nordsjælland
Lukningen af Irma kommer i forbindelse med Coops nye strategi ”Fremtidens Coop,” der skal vende et ”stort trecifret millionunderskud” i år i Coop-koncernen til en positiv udvikling, har Coop-topchef Kræn Østergård Nielsen udtalt i forbindelse med lanceringen.
Den nye strategi betyder, at otte kæder bliver til tre: Coop/Coop.dk, 365discount og Brugsen.
Derved forsvinder kædenavnene Kvickly, Superbrugsen og Dagli´brugsen, mens Irma og onlinesupermarkedet Coop.dk Mad lukker helt.
Lukningen af Irma-kæden har siden annonceringen ledt til utilfredshed og ærgrelse i det københavnske og en større folkelig opstand i særligt Nordsjælland, hvor kunder i weekenden demonstrerede sin utilfreds med Coops beslutning ved en Irma-butik i Lyngby og i Charlottenlund.
Relaterede artikler
Færre dagligvarekæder puster til ny kamp om kunderne
For abonnenter
Ny DSK-direktør ærgrer sig over Irma-farvel
For abonnenter