Basalt udvider test med "grænsehandelspriser"

Salling Groups forholdsvis nye lavpriskæde vil fortsætte med at sælge sodavand og øl til det, som kæden kalder ”grænsehandelspriser.”
Basalt har 10 butikker rundt om i landet. | Foto: Louise Reseke/detailwatch
Basalt har 10 butikker rundt om i landet. | Foto: Louise Reseke/detailwatch

Salling Group-kæden Basalt fortsætter sit kampagnefremstød med tilbud på klassiske grænsehandelsvarer som øl og sodavand og udvider nu konceptet til også at gælde flere basale varer.

Det sker, efter kunderne ifølge kæden har taget godt imod initiativet, der blev testet op mod jul. Derfor har Basalt valgt at fortsætte med nedsat pris på Pepsi Max, Faxe Kondi light og Royal Classic.

Derudover sætter Basalt i februar priserne ned på bl.a. Gillette, Zendium, Palmolive, Glyngøre og Dolmio, skriver kæden i en pressemeddelelse.

”Vi vil gerne være kundernes favorit, også når der ’bare’ skal købes stort ind til hverdagen. Og selvom vi altid har faste lave priser på bl.a. Salling Groups egne mærker, vil vi gerne kunne tilbyde kunderne mærkevarefavoritter til priser, der er værd at køre efter – men uden at det koster en tur til grænsen,” siger kædedirektør Henrik Nielsen

Når kampagnen er ovre, evaluerer kæden konceptet og justerer sine tilbud efter resultatet.

”Basalt er stadig ny på dagligvaremarkedet, og vi er slet ikke færdige med at teste konceptet og afprøve forskellige måder at matche kundernes behov på. Vores kunder kan derfor godt forvente flere gode overraskelser også i fremtiden,” siger Henrik Nielsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også