Jysk investerer i uddannelses- og træningsprogram

I et forsøg på at udvikle fremtidens talenter og forbedre bundlinjen opretter Jysk sit eget retailakademi.
Det nye trænings- og uddannelsesprogram kommer til at hedde Retail Academy. | Foto: Jysk/PR
Det nye trænings- og uddannelsesprogram kommer til at hedde Retail Academy. | Foto: Jysk/PR

Jysk investerer i et såkaldt retailakademi, som skal stå for samtlige træninger til og videreuddannelse af medarbejdere. 

Det skriver Jysk i en pressemeddelelse.

Blandt andet vil der blive tilbudt endnu flere salgstræninger til sælgere og weekendsælgere for at udvikle deres kompetencer. Samtidig vil flere træninger blive afholdt regionalt, så medarbejderne sparer transporttid.

Jysk pointerer selv, at mange af træningerne indtil nu har handlet om at tage næste skridt karrieremæssigt i Jysk. Men her skal det nye setup favne bredere med mulighed for at udvikle sig i sin rolle uden nødvendigvis at ønske at træde et skridt op i hierarkiet.

Samtidig vil Jysk i højere grad involvere medarbejderne i forhold til at skabe en bedre arbejdsplads.

”Vi gør det selvfølgelig for at fastholde medarbejderne, men vi vil også sikre, at vi hele tiden udvikler os, bliver bedre og leverer Danmarks bedste kundeservice. I sidste ende er vi overbevist om, at jo bedre vores medarbejdere er, jo bedre resultater skaber de også for Jysk,” siger Line Knudsgård Hviid, manager for uddannelse og træning i Jysk Danmark.

Jysk blev grundlagt af Lars Larsen i 1979 og beskæftiger i dag omkring 30.000 medarbejdere i sine over 3.200 butikker og webshops på tværs af 48 lande.

Jysk er en del af det familieejede Lars Larsen Group, der kom ud af 2020/21 med en omsætning på 39,1 mia. kr. Jysks omsætning lød i seneste regnskabsår på 32,6 mia. kr. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også