Opgør med Facebooks annoncemaskine spidser til

EU’s Datasikkerhedsråd har afgjort, at Facebook agerer i strid med GPDR-reglerne og står til en bøde. EU-parlamentariker kalder det et ”nybrud”, mens Dansk Erhverv mener, det kan føre til øgede markedsføringsomkostninger.
Det danske datatilsyn også givet sin vurdering af Facebooks tilgang, siger IT-sikkerhedsspecialist i Datatilsynet, Allan Frank. | Foto: PR
Det danske datatilsyn også givet sin vurdering af Facebooks tilgang, siger IT-sikkerhedsspecialist i Datatilsynet, Allan Frank. | Foto: PR

Den effektive annoncemaskine på Facebook kan stå over for et gearskifte, efter Det Europæiske Datasikkerhedsråd, EDPB, har afgjort, at platformens målrettede annoncer er i strid med databeskyttelsesforordningen, bedre kendt som GDPR.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også