Opgør med Facebooks annoncemaskine spidser til
EU’s Datasikkerhedsråd har afgjort, at Facebook agerer i strid med GPDR-reglerne og står til en bøde. EU-parlamentariker kalder det et ”nybrud”, mens Dansk Erhverv mener, det kan føre til øgede markedsføringsomkostninger.
![Det danske datatilsyn også givet sin vurdering af Facebooks tilgang, siger IT-sikkerhedsspecialist i Datatilsynet, Allan Frank. | Foto: PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14682520/4idov8/ALTERNATES/schema-16_9/doc7o07y6wckc07vgptbok.jpg)
Den effektive annoncemaskine på Facebook kan stå over for et gearskifte, efter Det Europæiske Datasikkerhedsråd, EDPB, har afgjort, at platformens målrettede annoncer er i strid med databeskyttelsesforordningen, bedre kendt som GDPR.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.