Millardplatform lander forventet resultat i andet kvartal

”Trods makroøkonomiske udfordringer leverede vi solide resultater,” siger topchef i Alibaba Daniel Zhang.
Alibaba er primært kendt for sin handelsplatform af samme navn. | Foto: Tingshu Wang/Reuters
Alibaba er primært kendt for sin handelsplatform af samme navn. | Foto: Tingshu Wang/Reuters
AF MARKETWIRE

Den kinesiske konglomerat Alibaba Group, som mest er kendt for sin handelsplatform Alibaba, har i sit andet kvartal af det skæve regnskabsår 2022/23 opnået resultater, der næsten er på linje med forventningerne.

”På trods af de makroøkonomiske udfordringer leverede vi solide resultater i dette kvartal. Det kommer af vores modstandsdygtige forretningsmodel,” siger Daniel Zhang, topchef i Alibaba.

Omsætningen endte på 207,18 mia. kinesiske yuan mod Bloomberg News analytikerestimat på 208,85 mia. kinesiske yuan. Den kinesiske yuan har mere eller mindre samme værdi som den danske krone.

Det justerede driftsresultat på EBITDA-niveau landede dog noget højere end forventet på 43,31 mia. yuan. Her havde analytikerne forventet 38,36 mia. yuan.

På bundlinjen blev det til 33,82 mia. yuan, hvilket er 19 pct. bedre end resultatet for andet kvartal 2021.

”Hård lovgivning” skal få e-handelskæmper til at efterleve producentansvaret i Danmark

Amazon hæver prisen på Prime i flere lande

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også