En del af Watch Medier

DetailWatchlørdag28. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
21.07.2022kl. 07.10

Nyt online supermarked lancerer drop-zoner til levering af picnickurve i København

Foody tilbyder nu sine kunder i København at få leveret produkter til picnickurven direkte til seks forskellige drop-zoner i københavnske parker.
Onlinesupermarkedet Foody tilbyder blandt andet at tage pantflasker med retur i forbindelse med varelevering. | Foto: Pr
af ALEXANDER THORUP JENSEN

Sommeren er over Danmark, og sommer er for mange danskere lig med at pakke picnickurven og tage i parken.

Det forsøger det nye danske onlinesupermarked Foody nu at lukrere på med et nyt initiativ, hvor kunder kan få leveringer andre steder end på hjemmeadresssen. På seks drop-zoner i København kan kunder få leveret både kold rosévin fra Husted Vin, kolde øl fra Nørrebro Bryghus, vandmelon eller andet til sommerpicnickurven.

Bestillingen sker ved, at kunden tjekker ud fra onlinebutikken og vælger den dropzone, man ønsker sin levering til, og så ringer buddet, når det er på vej.

Det vil altså sige, at kunden kan få leveret alle fornødne varer til den spontane picnic i eksempelvis Frederiksberg Have eller Kongens Have.

Her er de seks drop-zoner

  • Kongens Have
  • Assistens kirkegården
  • Frederiksbergs Have
  • Fælledparken
  • Ørstedsparken
  • Svanemøllen strand
  • Kunstig intelligens som grundsten

    Foody er en dansk startup i dagligvarebranchen, der blev lanceret i april 2022 og slår sig op på at være bæredygtig og tilbyde CO2-neutral levering på cykel eller el-scooter i hovedstaden. Leveringsprisen er 39 kr., og dertil kommer pant på 20 kr. for de genbrugsnet, varerne leveres i.

    En grundsten i forretningen er en platform med et system baseret på kunstig intelligens, der til dels skal automatisere og lette kunderejsen, fortalte Morten Haargaard, marketingansvarlig i Foody, til DetailWatch i slutningen af april i forbindelse med lanceringen.

    ”Hjertet i håndteringen er et eget udviklet system med en AI (kunstig intelligens, red.) for at kunne styre alle andre system, samt kommunikationen til kunden omkring sin levering.”

    På den lange bane vil Foody også gerne udvide til andre større byer end København, men lige nu er fokus på København, fortalte han.

    ”Så må vi se, hvor hurtigt udviklingen sker, og om det bliver for egen kraft eller kræver yderligere investorer.”

    Nyt online supermarked stiller skarpt på bæredygtighed

    Dagligvarekæmper følger efter Amazon med kasseløse supermarkeder

    Relaterede artikler:

    • Online supermarkedet Foody tilbyder blandt andet at tage pantflasker med retur i forbindelse med varelevering. | Foto: PR/Foody

      Nyt online supermarked stiller skarpt på bæredygtighed

      For abonnenter

    • Amazon gik for alvor ind på det fysiske dagligvaremarked sidste år og åbnede 15 Amazon Fresh-butikker i London. | Foto: Henry Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix

      Dagligvarekæmper følger efter Amazon med kasseløse supermarkeder

      For abonnenter

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    !
    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Photo: Marie Ravn / Ritzau Scanpix
    Nyheder

    Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider

    Den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S løftede omsætningen globalt med 6 pct. i fjor – trods salgsdyk i årets sidste kvartal. 
    • Året der gik i detailbranchen: Her er de største historier fra 2022
    • Dansk designfirma med mere end 250 års historie når rekordresultat

    For abonnenter

    Photo: Jonas Olufson / Ritzau Scanpix
    Mode og Velvære

    Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse

    For abonnenter

    Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Photo: Casper Dalhoff
    DetailWatch

    Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

    For abonnenter

    De største detailselskaber i modebranchen klarer sig ifølge analyse fra Deloitte ekstra godt. | Foto: Joachim Ladefoged
    Mode og Velvære

    Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav

    For abonnenter

    Aldi indledte ophørsudsalget i Danmark 13. januar | Foto: Hella Andersen
    DetailWatch

    Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid

    Jesper Lund (t.h.) har været adm. direktør i Lars Larsen Group siden starten af 2020. Jacob Brunsborg (t.v.) er medejer af selskabet sammen med resten af Brunsborg-familien. | Foto: Joachim Ladefoged
    DetailWatch

    Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem

    For abonnenter

    Læs også

    Fremover vil det ikke være muligt at købe produkter fra Skare Meat Packers hos Salling Group. Arkivfoto. | Foto: Anthon Unger
    Dagligvarer

    Salling Group har droppet Skare – men sælger fortsat koncernens kød

    Fødevarestyrelsen har fundet kød uden sporbarhed og blev i første omgang nægtet adgang til milliardvirksomheden Skare. Meldingen fik prompte landets største dagligvarekæde til at trække stikket.

    For abonnenter

    Jesper Lund (t.h.) har været adm. direktør i Lars Larsen Group siden starten af 2020. Jacob Brunsborg (t.v.) er medejer af selskabet sammen med resten af Brunsborg-familien. | Foto: Joachim Ladefoged
    DetailWatch

    Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem

    Lars Larsen Groups bolig- og møbelselskaber solgte for et rekordhøjt beløb i 2021/22. Men stigende råvarepriser og faldende efterspørgsel ramte bundlinjen i flere selskaber. Få overblikket her.

    For abonnenter

    Charlotte From har siden 2019 været kædedirektør i BR, efter Salling Group købte brandet fra det konkursramte Top-Toy. | Foto: Stine Rasmussen
    DetailWatch

    Charlotte From har genoplivet Fætter BR: "Jeg har ikke en raket i baglommen"

    For fire år siden overtog Salling Group det konkursramte BR-brand, og siden da har Charlotte From stået i spidsen for at genopbygge kæden. Fokus er på butiksoplevelser og leg – og på at tilpasse sig forbrugerne i rækken af kriseår.

    For abonnenter

    Seneste nyt

    • Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider – 27. jan.
    • Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse – 27. jan.
    • Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid – 27. jan.
    • Medvinden er vendt for den danske skoindustri – 27. jan.
    • Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser – 27. jan.
    • Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav – 27. jan.
    • Hanstholm Køkken havde fremgang op til lukning: ”Afmatning” rammer – 27. jan.
    • Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem – 27. jan.
    • Modefirmaer får opkøbstilbud på stribe – 27. jan.
    • Rema 1000 trækker sig fra al handel med Skare Meat Packers – 27. jan.
    • Shoppingcenter ved Aarhus solgt med heftig rabat – 27. jan.
    • Asos hyrer profil ind til at rydde op i finanserne – 27. jan.
    • Høje omkostninger og Rusland-exit skæmmer H&M's forretning – 27. jan.
    • DI: Onlinesalg faldt 7,5 pct. i julekvartal og D2C-salg vinder indpas – 27. jan.
    • Kosmetikkasser på abonnement får investering fra Jesper Buch og Jacob Risgaard – 27. jan.
    Flere nyheder

    Watch Job

    • Danske Rederier søger klimakonsulent til barselsvikariat

    • Revisor med minimum et par års erfaring

    • People and Operations Partner

    • Regnskabs-/økonomichef

    • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

    Se flere jobs

    Kolofon

    DetailWatch
    Søg

    Sektioner

    • E-commerce
    • Dagligvarer
    • Bolig og Design
    • Mode og Velvære
    • Elektronik
    • Sport og Fritid
    • Sitemap
    • RSS feeds

    Redaktør

    Louise Reseke

    lr@detailwatch.dk

    Tlf.: +45 3330 8450

    Ansv. chefredaktør

    Anders Heering

    Udgiver

    JP/Politikens Hus A/S

    Annonceafdeling

    annoncering@infowatch.dk

    Tlf.: +45 7060 5381

    Annoncering

    Jobannoncering

    job@infowatch.dk

    Tlf.: +45 7060 5381

    Job

    Abonnement

    Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

    detailwatch@infowatch.dk

    Tlf.: +45 7060 5381

    Læs mere om abonnement her

    Adresse

    DetailWatch

    Rådhuspladsen 37

    1785 København V

    Tlf.: +45 3330 8450

    Retningslinjer

    • Persondatapolitik

    Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

    Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
    Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

    Med venlig hilsen,
    DetailWatch

    Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge