Nyt online supermarked lancerer drop-zoner til levering af picnickurve i København

Sommeren er over Danmark, og sommer er for mange danskere lig med at pakke picnickurven og tage i parken.
Det forsøger det nye danske onlinesupermarked Foody nu at lukrere på med et nyt initiativ, hvor kunder kan få leveringer andre steder end på hjemmeadresssen. På seks drop-zoner i København kan kunder få leveret både kold rosévin fra Husted Vin, kolde øl fra Nørrebro Bryghus, vandmelon eller andet til sommerpicnickurven.
Bestillingen sker ved, at kunden tjekker ud fra onlinebutikken og vælger den dropzone, man ønsker sin levering til, og så ringer buddet, når det er på vej.
Det vil altså sige, at kunden kan få leveret alle fornødne varer til den spontane picnic i eksempelvis Frederiksberg Have eller Kongens Have.
Kunstig intelligens som grundsten
Foody er en dansk startup i dagligvarebranchen, der blev lanceret i april 2022 og slår sig op på at være bæredygtig og tilbyde CO2-neutral levering på cykel eller el-scooter i hovedstaden. Leveringsprisen er 39 kr., og dertil kommer pant på 20 kr. for de genbrugsnet, varerne leveres i.
En grundsten i forretningen er en platform med et system baseret på kunstig intelligens, der til dels skal automatisere og lette kunderejsen, fortalte Morten Haargaard, marketingansvarlig i Foody, til DetailWatch i slutningen af april i forbindelse med lanceringen.
”Hjertet i håndteringen er et eget udviklet system med en AI (kunstig intelligens, red.) for at kunne styre alle andre system, samt kommunikationen til kunden omkring sin levering.”
På den lange bane vil Foody også gerne udvide til andre større byer end København, men lige nu er fokus på København, fortalte han.
”Så må vi se, hvor hurtigt udviklingen sker, og om det bliver for egen kraft eller kræver yderligere investorer.”
Nyt online supermarked stiller skarpt på bæredygtighed
Dagligvarekæmper følger efter Amazon med kasseløse supermarkeder
Relaterede artikler:
Nyt online supermarked stiller skarpt på bæredygtighed
For abonnenter