Kinesisk e-commerce-kæmpe udvider distribution i EU

Den kinesiske Amazon-pendant Aliexpress vil udvide antallet af pakkebokse i Europa betydeligt i år.
Aliexpress er en kernedel af den kinesiske detailkoncern Alibaba
Aliexpress er en kernedel af den kinesiske detailkoncern Alibaba

Med over 36.000 pakkebokse hovedsageligt i Frankrig, Spanien og Polen har det kinesiske onlinemarked Aliexpress allerede etableret et distributionsnet inden for EU.

Ifølge svenske Ehandel har den kinesiske pendant til Amazon dog planer om at udvide antallet af afhentningssteder betydeligt, så der i alt vil være 47.500 leveringspunkter inden årets udgang.

Størstedelen vil fortsat være i hovedmarkederne Spanien, Frankrig og Polen. Her sigter virksomheden mod at udvide sit pickup-netværk og nå op på i alt 43.000 sæder i de tre lande inden udgangen af 2022.

”For at fremme en grønnere shoppingoplevelse tager Aliexpress endnu et skridt for at reducere sit CO2-fodaftryk ved at udvide sit netværk af afhentningssteder i hele Europa. Siden tjenesten første gang blev lanceret i Warszawa i marts 2021, er den udvidet til både Spanien og Frankrig og er blevet stadig mere populær på grund af sin bekvemmelighed og miljøvenlighed,” skriver Aliexpress i en pressemeddelelse.

Planen er at kunne nå 70 pct. af indbyggerne i alle nøglebyer i Europa med 16.000 pickup steder i henholdsvis Frankrig og Polen og 11.600 i Spanien.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også