DI: Dansk e-eksport har især potentiale på fjernmarkeder

TEMA: E-eksport: Danske netbutikker sælger primært til nærmarkeder, når de går internationalt. Det efterlader plads til at opdyrke ”klassiske eksportmarkeder”, lyder det fra Dansk Industri.
Løbeshop.dk er blandt de danske netbutikker, der har planer om at indtage fjernmarkeder | Foto: Runningxpert Group/PR
Løbeshop.dk er blandt de danske netbutikker, der har planer om at indtage fjernmarkeder | Foto: Runningxpert Group/PR

Selvom mange danske netbutikker sælger til udlandet, så når e-eksporten ikke så langt ud på verdenskortet som den klassiske eksport. Her dominerer de store globale markeder med USA i toppen efterfulgt af Tyskland.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også