DetailWatch

L’Oreal klarede sig bedre end ventet i årets tre første måneder

Franske L’Oreal har haft vækst i årets første kvartal.

L'Oreal slår analytikernes forventninger. | Foto: GONZALO FUENTES/REUTERS / X02443

Den franske producent af skønhedsprodukter L’Oreal slog analytikernes forventninger i årets første kvartal.

Like-for-like-væksten - det vil sige den underliggende vækst - steg med 13,5 pct. mod ventede 11,7 pct. ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News.

Selve omsætningen endte på 9,06 mia. euro, hvilket også var bedre end den ventede 8,77 mia. euro.

Det var især de professionelle kunder, der købte mere end ventet. Her endte salget i første kvartal 2022 på 1,04 mia. euro mod ventede 976,1 mio euro. Mens de private forbrugere ikke købte helt så meget hårshampoo, cremer og neglelak som ventet. Salget til den kategori endte på 3,30 mia. euro mod ventede 3,33 mia. euro.

Andrea Elisabeth Rudolphs hudpleje-brand lander hidtil største overskud

Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede