Bagernes brancheforening indgår ny aftale med stor betalingskoncern

Brancheforeningen Bagergruppen har indgået en aftale med den franske betalingskoncern Worldline, der fremover får til opgave at sørge for, at Bagergruppens 150 medlemsbutikker kan modtage danskernes betalingskort.
Aftalen skal sikre bagerne en fast lav pris på korttransaktioner, når der handles kage og morgenbrød, skriver parterne i en pressemeddelelse.
”Worldline har givet os et rigtig godt og gennemsigtigt tilbud. Samarbejdet sikrer, at vores medlemmer slipper billigst muligt, når de modtager betaling i deres butikker rundt om i landet – og der er ingen risiko for, at de skal betale uforudsete gebyrer. Derfor opfordrer vi alle vores medlemmer til at skifte til Worldline,” siger Steen Friis Nielsen, bestyrelsesformand i Bagergruppen.
Planen er, at Worldline skal levere nye terminaler og indløseraftaler til brancheforeningens bagere. Den nye aftale skal bl.a. sikre større driftssikkerhed, så pengene kommer hurtigere i kassen, når en kunde køber morgenbrød i bagerbutikken med et betalingskort.

Har titusindvis af danske kunder
Worldlines kunder kan modtage internationale kort som Visa, Mastercard og Maestro samt betalinger gennem MobilePay, Apple Pay og Masterpass.
Wolrdline håndterer i forvejen de digitale og fysiske kortbetalinger for flere end 30.000 danske frisører, tandlæger, restauratører og små og mellemstore danske virksomheder, fremgår det.
”Bagergruppens medlemmer står tidligt op, så vi andre kan hente lunt morgenbrød. Derfor skal kortbetalingen bare fungere – og det skal være til en pris og på nogle servicevilkår, der er til at forstå”, udtaler Mette Lykke Vibe, landechef Worldline i Danmark.
Antallet af ledige butikslokaler falder
Ny stor byggemarkedskæde indleder dansk offensiv – vil åbne 25 butikker
Modefirma om interesse fra opkøbere: ”Vi bruger dem til at have nogle links ude til fremtiden”