DetailWatch

Metas første fysiske butik skal definere fremtidig retail-strategi

Med sin første fysiske butik nogensinde vil selskabet bag Facebook åbne dørene til metaverset for sine kunder.

"Det, vi lærer her, vil være med til at definere vores fremtidige retail-strategi,” siger Martin Gilliard, leder af Meta Store. | Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Imens Facebook sidste år skiftede selskabsnavn til Meta for at afspejle sin vision om at bringe metaverset til live, åbner internetkæmpen nu også en mere jordnær, fysisk butik på godt 140 kvadratmeter.

Den såkaldte Meta Store på selskabets campus i Californien skal blandt andet give kunderne mulighed for at få hardware-produkter som Ray-Ban og Metas intelligente briller og virtual reality-briller mellem hænderne. Samtidig vil kunderne kunne få interaktive demoer af, hvordan de fungerer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs