DetailWatch

Siden pandemiens begyndelse er forbrugernes fokus på madspild fordoblet

En ny undersøgelse viser, at pandemien fik flere forbrugere til at tænke sig om en ekstra gang, inden de smed mad ud. Samtidig viser undersøgelsen, at forbrugerne mener, at detailhandlen ikke gør nok for at mindske madspild.

Foto: Ivan Boll / Ritzau Scanpix | Foto: Ivan Boll

Forbrugerne smider mindre og mindre mad ud, og især under pandemien blev flere forbrugere bevidste om, hvor meget mad de smider ud.

Det viser en ny undersøgelse fra rådgivningsfirmaet Capgemini, der er en global teknologi- og rådgivningspartner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs