Siden pandemiens begyndelse er forbrugernes fokus på madspild fordoblet

En ny undersøgelse viser, at pandemien fik flere forbrugere til at tænke sig om en ekstra gang, inden de smed mad ud. Samtidig viser undersøgelsen, at forbrugerne mener, at detailhandlen ikke gør nok for at mindske madspild.
Foto: Ivan Boll / Ritzau Scanpix | Foto: Ivan Boll
Foto: Ivan Boll / Ritzau Scanpix | Foto: Ivan Boll

Forbrugerne smider mindre og mindre mad ud, og især under pandemien blev flere forbrugere bevidste om, hvor meget mad de smider ud.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også