Under Armour nedjusterer: Vil bruge flere penge på markedsføring
Den amerikanske producent af sportstøj Under Armour er kommet ud af sit seneste kvartal med resultater, der i det store hele flugter med forventningerne i markedet.
Stigende udgifter til markedsføring og et ændret produktmix medvirker dog til, at forventningerne nedjusteres.
Omsætningen ventes stadig at stige med 5-7 pct., men driftsresultatet ses nu lande på 300-325 mio. dollar mod tidligere 375-400 mio. dollar.
Målt på indtjeningen per aktie venter Under Armour nu et overskud på 0,61-0,67 dollar mod tidligere 0,79-0,84 dollar.
Overskuddet per aktie landede i første kvartal af Under Armours forskudte regnskabsår 2022/23 på 3 cent. Det svarer til analytikernes forventninger ifølge Bloomberg News.
Omsætningen udgjorde 1,35 mia. dollar mod estimeret 1,34 mia. dollar, og væksten opgjort i lokal valuta blev dermed 2 pct.
Aktien i Under Armour stiger onsdag 0,1 pct. i formarkedet nedjusteringen til trods.