DetailWatch

Under Armour nedjusterer: Vil bruge flere penge på markedsføring

Det amerikanske selskab Under Armour nedjusterer sine forventninger til årets omsætning.

Foto: Andrew Kelly/REUTERS / X02844

Den amerikanske producent af sportstøj Under Armour er kommet ud af sit seneste kvartal med resultater, der i det store hele flugter med forventningerne i markedet.

Stigende udgifter til markedsføring og et ændret produktmix medvirker dog til, at forventningerne nedjusteres.

Omsætningen ventes stadig at stige med 5-7 pct., men driftsresultatet ses nu lande på 300-325 mio. dollar mod tidligere 375-400 mio. dollar.

Målt på indtjeningen per aktie venter Under Armour nu et overskud på 0,61-0,67 dollar mod tidligere 0,79-0,84 dollar.

Overskuddet per aktie landede i første kvartal af Under Armours forskudte regnskabsår 2022/23 på 3 cent. Det svarer til analytikernes forventninger ifølge Bloomberg News.

Omsætningen udgjorde 1,35 mia. dollar mod estimeret 1,34 mia. dollar, og væksten opgjort i lokal valuta blev dermed 2 pct.

Aktien i Under Armour stiger onsdag 0,1 pct. i formarkedet nedjusteringen til trods.

Under Armour siger farvel til topchefen

Sportsfirmaer står til fald efter sænket anbefaling

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs