Københavnsk skomærke lukker ned

Børneskomærke, der har forsøgt at bekæmpe overproduktion, har drejet nøglen om, skriver Retailnews.
Arkivfoto. | Foto: Finn Frandsen
Arkivfoto. | Foto: Finn Frandsen

Det danske skobrand Pyk Copenhagen, der har produceret børnesko, lukker ned, skriver Retailnews.

Selskabets direktør, Ulrik Schultz, skriver i et opslag på Linkedin, at det ikke er lykkedes at realisere ambitionen om at blive et DTC-brand.

”Vi startede Pyk med en ambition om at gøre en forskel og tage kampen op mod overproduktion. Konceptet var made-to-order, hvor der kun produceres sko, når de bestilles af forbrugerne, og dermed med et mindre spild end ved traditionel masseproduktion,” lyder det i opslaget.

Pyk Copenhagen åbnede op i begyndelsen af 2020, hvor Ulrik Schultz startede selskabet sammen med Jessica Polland, men nu er børneskomærket altså historie.

Skechers-forhandler har flere nye butikker på tegnebrættet

Ilse Jacobsen vender tocifret millionunderskud til overskud

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også