DetailWatch

Københavnsk skomærke lukker ned

Børneskomærke, der har forsøgt at bekæmpe overproduktion, har drejet nøglen om, skriver Retailnews.

Arkivfoto. | Foto: Finn Frandsen

Det danske skobrand Pyk Copenhagen, der har produceret børnesko, lukker ned, skriver Retailnews.

Selskabets direktør, Ulrik Schultz, skriver i et opslag på Linkedin, at det ikke er lykkedes at realisere ambitionen om at blive et DTC-brand.

”Vi startede Pyk med en ambition om at gøre en forskel og tage kampen op mod overproduktion. Konceptet var made-to-order, hvor der kun produceres sko, når de bestilles af forbrugerne, og dermed med et mindre spild end ved traditionel masseproduktion,” lyder det i opslaget.

Pyk Copenhagen åbnede op i begyndelsen af 2020, hvor Ulrik Schultz startede selskabet sammen med Jessica Polland, men nu er børneskomærket altså historie.

Skechers-forhandler har flere nye butikker på tegnebrættet

Ilse Jacobsen vender tocifret millionunderskud til overskud

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede