H&M får advarsel om greenwashing i Norge efter sag med outdoorbrand

Det norske forbrugertilsyn mener, at outdoormærket Norrøna har brudt loven ved at markedsføre et produkt som miljøvenligt ved hjælp af brancheværktøjet Higg MSI, skriver mediet Ehandel.
H&M skal passe på med at bruge det udbredte Higg MSI-værktøj til at markedsføre miljøfordele, advarer det norske forbrugertilsyn. | Foto: Emma Sejersen
H&M skal passe på med at bruge det udbredte Higg MSI-værktøj til at markedsføre miljøfordele, advarer det norske forbrugertilsyn. | Foto: Emma Sejersen

Brancheværktøjet Higg MSI, der er udviklet af Sustainable Apparel Coalition og bredt anvendt i modeindustrien, er ikke egnet som grundlag for miljøpåstande i markedsføringen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også