H&M får advarsel om greenwashing i Norge efter sag med outdoorbrand
Det norske forbrugertilsyn mener, at outdoormærket Norrøna har brudt loven ved at markedsføre et produkt som miljøvenligt ved hjælp af brancheværktøjet Higg MSI, skriver mediet Ehandel.

Brancheværktøjet Higg MSI, der er udviklet af Sustainable Apparel Coalition og bredt anvendt i modeindustrien, er ikke egnet som grundlag for miljøpåstande i markedsføringen.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Modekæmpe tester CO2-indfangende tøj
For abonnenter