DetailWatch

Andrea Elisabeth Rudolphs succesfulde hudpleje-brand lander det hidtil største overskud

Efter 11 år i træk med overskud hæver ejerne det årlige beløb, som de trækker ud af Rudolph Care, fra 3 til 5 mio. kr., mens selskabets kistebund vokser med knap 11 mio. kr.

Andrea Elisabeth Rudolph er blandt andet kendt som radio- og tv-vært, men har også stor succes som forretningskvinde. | Foto: Gorm Branderup

Hudpleje-brandet Rudolph Care, som Andrea Elisabeth Rudolph stiftede i 2009, formåede i 2021 – på trods af pandemien – at øge overskuddet til det hidtil største i selskabets historie.

Selskabet kom således ud af året med et overskud på 13,8 mio. kr., hvilket er knap en million mere end det hidtidige rekordår i 2019. Det sker, på trods af at Rudolph Care i regnskabet skriver, at det har været påvirket af pandemien.

”Virksomhedens aktiviteter har i årets løb været stærkt påvirket af Covid-19 pandemien. Med henblik på at opnå en styrket position på markedet er der i årets løb foretaget investeringer i udbygning af organisationen og ledelsesstrukturen. På baggrund af ovenstående betragtes årets overskud som tilfredsstillende,” skriver selskabet i ledelsesberetningen.

Rudolph Care blev i 2009 stiftet af Andrea Elisabeth Rudolph, der er kendt som både tv- og radiovært. Hun blev kendt som radiovært i programmet Morgenhyrderne på Radio 100 FM, mens hun også har været vært på underholdningsprogrammet Vild Med Dans på TV 2.

Egenkapitalen runder 50 mio.

2021 er det 11. år i træk, at Rudolph Care lander et overskud, men det har ikke altid ligget i kortene, at selskabet skulle blive en succes. I starten ramte dårlig omtale selskabet, da Ekstra Bladet skrev om, at produkterne ikke var så giftfrie, som det blev påstået.

Selskabet har dog formået at vokse sig større og større og har flere gange vundet Børsens Gazelle-pris for vækst og solid bundlinje. Ved udgangen af 2021 rundede Rudolph Cares egenkapital 51,7 mio. kr.

Andrea Elisabeth Rudolph ejer ifølge Det Centrale Virksomhedsregister (CVR) 66,67-89,99 pct. af selskabet, mens også hendes mor og Jørgen Meyer ejer mindre andele.

På baggrund af rekordoverskuddet har ejerne besluttet at hæve det årlige udbytte, som ejerne udbetaler til sig selv. Det lød tidligere på 3 mio. kr., men er nu hævet til 5 mio. kr.

Rudolph Care udvikler, markedsfører og sælger bæredygtige hudplejeprodukter. Selskabet sælger sine produkter via egen webshop. Derudover sælges produkterne i en lang række butikker i Danmark og Norge, på Færøerne samt i et mindre antal butikker spredt ud i Europa – heriblandt Frankrig, Spanien og Tyskland.

Rudolph Cares har en ambition om, at alle produkter, som selskabet sælger, skal være bæredygtige i forhold til miljøpåvirkning, sociale forhold, økonomi og FN’s verdensmål for global bæredygtighed

Christian Bitz tjener fortsat millioner trods plagiatsag

Egmont køber stifter ud af netbutik med skønhedsprodukter

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs