H2O Sportswear fortsætter positiv udvikling og lander millionoverskud
Mode- og sportsbrandet H2O Sportswear gik ud af 2021 med et overskud efter skat på 5,1 mio. kr., viser nyt regnskab.
Resultatet er betydeligt bedre end året forinden, hvor bundlinjen endte med et plus på 1,3 mio. kr. Ledelsen anser overskuddet på godt fem mio. kr. som tilfredsstillende, lyder det i 2021-regnskabet.
De positive takter kommer, efter H2O Sportswear i 2019 havde et underskud på 2,3 mio. kr. Ifølge Christian Trads, der er direktør og medejer i selskabet, skyldtes underskuddet primært, at året var et investeringsår for selskabet.
Tilbage i 2019 ændrede H2O Sportswear strategi og relancerede brandet i samarbejde med det kreative bureau Moon International. H2O Sportswear indgik blandt andet et samarbejde med designeren Julie Fagerholt om nye kollektioner til kvinder, og selskabet lancerede også nye udgaver af de klassiske H2O-sandaler.
De nye tiltag bar allerede frugt i 2020, hvor selskabet altså igen fik plus på bundlinjen.
”De investeringer og aktiviteter, vi foretog dengang (i 2019, red.), har givet resultat og vil blive ved at gøre det fremadrettet. På tværs af brand er der positiv udvikling, og antallet af kunder vokser. Det var målet med vores investering og er lykkedes nu,” sagde Christian Trads til Finans for et år siden i forbindelse med præsentationen af årsregnskabet for 2020.
I det nye regnskab tyder det på, at de positive konsekvenser af den ændrede strategi fortsætter for H2O Sportswear, der i gennemsnit havde otte ansatte sidste år.
Selskabet, der ikke offentliggør sin omsætning, endte i 2021 med en bruttofortjeneste på 13,2 mio. kr. mod 7,8 mio. kr. året før.
H2O Sportswear havde ved udgangen af 2021 en egenkapital på 11,4 mio. kr.
Stor skokæde vender røde tal til millionoverskud i Danmark
Lego vil styrke investeringer i e-commerce for at nå flere kunder