DetailWatch

Amazon slår salgsrekord på Prime Day

Kampagnen, der forløber over to dage, bidrog med en stigning i det amerikanske onlinesalg med knap 12 milliarder dollar.

Foto: GONZALO FUENTES/REUTERS / X07238

E-handelsgiganten Amazon’s to dages kampagne Prime Day, hvor der kan handles til særlige priser, var en stor succes sammenlignet med tidligere Prime Days. Salget på de to dage bidrog til en stigning i det amerikanske onlinesalg på 8,5 pct. til 11,9 mia. dollar.

Det fremgår af Bloomberg News.

Selskabet solgte mere end 300 mio. varer i løbet af de to dage, hvilket er mere end noget andet Prime Day-event. Blandt de top-sælgende produkter var bleer, skønhedsprodukter og Apple-ure.

Aktien falder 2,2 pct. til 108,09 dollar på børsen i New York.

Svensk webshop falder stenhårdt efter opbremsning i marked

Fire detailprofiler bliver skrevet ind i Kraks Blå Bog

Økonomer: Midlertidigt inflationschok kan tackles

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede