En del af Watch Medier

DetailWatchtirsdag7. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
23.06.2022kl. 11.10

Norsk tøj- og skosalg vokser mens netbutikkerne mærker en opbremsning

Ligesom i Danmark bevæger forbrugerne i Norge sig tilbage til købsvaner fra tiden før coronapandemien, skriver mediet e24.
Foto: Rasmus Baaner/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken
Foto: Rasmus Baaner/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken
af JENS BETAK NIELSEN

De norske forbrugere er på vej tilbage mod en ’normaltilstand’ fra før pandemien, skriver det norske medie e24.

Ifølge nye tal fra arbejdsgiverorganisationen i handels- og servicebranchen Virke er salget af tøj og sko vokset med 15 procent i 2022, hvor især januar og april var måneder med stigende salg.

”Vi taler om et rigtigt comeback for tøj og sko. Vi skal ti år tilbage for at se lignende tal,” siger Lars Haartveit, cheføkonom i Virke.

Modsat bevæger de norske netbutikker sig den anden vej, hvor de pandemi-påvirkede salgstal er på vej tilbage, og cheføkonom Lars Haartveit forventer, at den udvikling vil fortsætte.

Afmatning og usikkerhed får webshops til at finde plan B frem

Topchef forlader svensk webshop efter nedjustering

Relaterede artikler:

  • Modeplatformen Boozt har lige som konkurrenten Asos sænket forventningerne til årets vækst efter andet kvartal | Foto: Boozt/PR

    Afmatning og usikkerhed får webshops til at finde plan B frem

    For abonnenter

  • Den svenske online modebutik Nelly.com's omsætning falder primært på grund af færre besøg på selskabets hjemmesider, har den nu tidligere topchef, Kristina Lukes, fortalt. | Foto: Screenshot/Nelly Group

    Topchef forlader svensk webshop efter nedjustering

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Som et led i Coops nye strategi – Fremtidens Coop – ændrer Dagli'brugsen navn til Brugsen. Størstedelen af de lokale Dagli'brugsen-butikker er drevet af selvstændige brugsforeninger. | Foto: Bo Amstrup
Dagligvarer

Overskudsgraden er gået tilbage hos de selvstændige brugsforeninger

Andelen af brugsforeninger, der havde plus på bundlinjen, blev i 2021 også mindre, viser en stor gennemgang af regnskaberne fra de selvstændige Coop-butikker, DetailWatch har foretaget.
  • Coop-bagland overvejer organisering efter kædefusion
  • Coop-bagland bakker op om store forandringer – men vil se resultater

For abonnenter

Brian Andersen står i spidsen for Matas digitale strategi, der ud over ekspansionen til Sverige og Norge skal udvide sortimentet i webshoppen. | Foto: Matas/PR
Mode og Velvære

Matas jagter volumen med webshop i nabolande

For abonnenter

Rektor for Det Kongelige Akademi, Lene Dammand Lund, opfordrer sammen med kolleger til at øge forskningen, hvordan modebranchens klimabelastning kan sænkes. | Foto: Jacob Ehrbahn
DetailWatch

Branchefolk opfordrer til mere grøn forskning i modedesign

John Wagner, i årevis har varetaget købmændenes interesser, overtager bestyrelsesposten i KFI fra Lisbeth Dalgaard, der forlader købmandsbranchen. | Foto: Keld Navntoft/dsk/pr
Dagligvarer

John Wagner får plads i købmandsfonds bestyrelse

For abonnenter

Søstrene Anne og Katrine Lindgren startede Bylindgren i 2015. | Foto: Bylindgren/pr.
Mode og Velvære

Nordjysk børnetøjsbrand melder om stigende interesse for genbrugskoncept

For abonnenter

Bag Shein står den kinesiske forretningsmand Chris Xu.
DetailWatch

Kinesisk online modekæmpe vinder frem i Danmark

Læs også

Foto: Forbrugerombudsmanden / Pr
Nyheder

Partier kritiserer tilsyn med greenwashing: "Der skal være en konsekvens"

Trods øget strafferamme og en ekstra bevilling er ingen virksomheder, der har brudt reglerne for grøn markedsføring, politianmeldt endnu. Det er kritisabelt, mener bl.a. Konservative, mens Forbrugerombudsmanden afviser, skriver DanWatch.

For abonnenter

Kenneth Nørgaard har været adm. direktør for Babysam siden 2015. | Foto: Joachim Ladefoged
DetailWatch

Babykæde venter konsolidering: "Vi ser et øget prispres"

Inflation og prispres presser indtjeningen i detailkæden Babysam trods omsætningsvækst i nyt regnskab. Direktør vil kigge på nye opkøbsmuligheder i år, lyder det.

For abonnenter

Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix.
DetailWatch

Ny DSK-direktør ærgrer sig over Irma-farvel

Jannick Nytoft, adm. direktør for De Samvirkende Købmænd, ærgrer sig over Coops beslutning om at sige farvel til den 137 år gamle Irma-kæde.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Nordjysk børnetøjsbrand melder om stigende interesse for genbrugskoncept – 11.56
  • Overskudsgraden er gået tilbage hos de selvstændige brugsforeninger – 11.55
  • Kinesisk online modekæmpe vinder frem i Danmark – 11.54
  • Konkursstigning i januar - også inden for handel – 11.20
  • Matas jagter volumen med webshop i nabolande – 11.09
  • John Wagner får plads i købmandsfonds bestyrelse – 11.03
  • Rema 1000 og Coop trækker prisstigninger tilbage i Norge – 10.23
  • Branchefolk opfordrer til mere grøn forskning i modedesign – 09.39
  • Partier kritiserer tilsyn med greenwashing: "Der skal være en konsekvens" – 08.01
  • Nemlig.com afviser prisstigninger efter ny overenskomst – 07.55
  • Bestseller-brand vil øge andelen af øko-bomuld efter fald sidste år – 07.15
  • Babykæde venter konsolidering: "Vi ser et øget prispres" – 06.30
  • Forud for regnskab: Pandora ventes at skuffe – 6. feb.
  • Detailsalget svandt mere i Danmark end i resten af EU i andet halvår – 6. feb.
  • B&O har hævet prisen på flere luksusprodukter markant – 6. feb.
Flere nyheder

Watch Job

  • Business Intelligence Specialist

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Business Analyst

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Director - Analytical Development, CMC small molecules

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

  • Om DetailWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge