Norsk tøj- og skosalg vokser mens netbutikkerne mærker en opbremsning

Ligesom i Danmark bevæger forbrugerne i Norge sig tilbage til købsvaner fra tiden før coronapandemien, skriver mediet e24.
Foto: Rasmus Baaner/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken
Foto: Rasmus Baaner/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken

De norske forbrugere er på vej tilbage mod en ’normaltilstand’ fra før pandemien, skriver det norske medie e24.

Ifølge nye tal fra arbejdsgiverorganisationen i handels- og servicebranchen Virke er salget af tøj og sko vokset med 15 procent i 2022, hvor især januar og april var måneder med stigende salg.

”Vi taler om et rigtigt comeback for tøj og sko. Vi skal ti år tilbage for at se lignende tal,” siger Lars Haartveit, cheføkonom i Virke.

Modsat bevæger de norske netbutikker sig den anden vej, hvor de pandemi-påvirkede salgstal er på vej tilbage, og cheføkonom Lars Haartveit forventer, at den udvikling vil fortsætte.

Afmatning og usikkerhed får webshops til at finde plan B frem

Topchef forlader svensk webshop efter nedjustering

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også