Amazon er "frygtindgydende" – men kan være en medspiller for danske webshops

TEMA: E-eksport: De globale markedspladser kan ofte føles som en trussel for danske detailhandlere, når de skal starte op i udlandet, men platforme som Amazon og Zalando kan også være en positiv del af strategien. ”Hvis man gør det rigtigt, er det også en virkelig god mulighed for at eksponere sig,” lyder det fra DI.
Amazon spiller i dag en stor rolle i eksempelvis Tyskland, og derfor bør danske virksomheder overveje, hvorvidt de vil benytte sig af markedspladsen, når de starter op med e-eksport i nabolandet mod syd. | Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS
Amazon spiller i dag en stor rolle i eksempelvis Tyskland, og derfor bør danske virksomheder overveje, hvorvidt de vil benytte sig af markedspladsen, når de starter op med e-eksport i nabolandet mod syd. | Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS

Når danske virksomheder rykker til udlandet med onlinesalg, er en af beslutningerne, der skal træffes, hvorvidt de vil gøre brug af online markedspladser som eksempelvis Amazon, Ebay og Zalando.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også

Jeff Gravenhorst har en fortid i ISS, hvor han var adm. direktør fra 2010 til 2020. | Foto: Stine Bidstrup

Coop Danmark finder ny formand

For abonnenter