DetailWatch

Amazon er "frygtindgydende" – men kan være en medspiller for danske webshops

TEMA: E-eksport: De globale markedspladser kan ofte føles som en trussel for danske detailhandlere, når de skal starte op i udlandet, men platforme som Amazon og Zalando kan også være en positiv del af strategien. ”Hvis man gør det rigtigt, er det også en virkelig god mulighed for at eksponere sig,” lyder det fra DI.

Amazon spiller i dag en stor rolle i eksempelvis Tyskland, og derfor bør danske virksomheder overveje, hvorvidt de vil benytte sig af markedspladsen, når de starter op med e-eksport i nabolandet mod syd. | Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS

Når danske virksomheder rykker til udlandet med onlinesalg, er en af beslutningerne, der skal træffes, hvorvidt de vil gøre brug af online markedspladser som eksempelvis Amazon, Ebay og Zalando.

I Tyskland har Amazon i dag en markedsandel på mere end 30 pct., og derfor kan de danske virksomheder ikke ignorere den amerikanske gigant, mener Jacob Kjeldsen, der er branchedirektør i DI Handel.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs