DetailWatch

Danskerne er fortsat med at handle dagligvarer på nettet efter corona

Andelen af danskere, der ugentligt handler dagligvarer på nettet, er stort set den samme som under coronakrisen, viser E-handelsanalyse fra Dansk Erhverv, der kalder tendensen ”opsigtsvækkende”.

56 pct. af de danske forbrugere handler dagligvarer på nettet fra tid til anden. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Især blandt unge og børnefamilier har vanen med at købe dagligvarer på nettet bidt sig fast siden coronakrisen. Det viser Dansk Erhvervs E-handelsanalyse for juni.

Over halvdelen af danskerne handler dagligvarer online, imens 18 pct. sågar gør det ugentligt. Dermed er andelen af forbrugere, der handler dagligvarer og måltidskasser på nettet stort set den samme som under coronakrisen. I 2021 lå den samlede andel af danskere, der handlede dagligvarer online, også på 56 pct., imens 16 pct. gjorde det hver uge.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs