Irma sætter turbo på ny strategi som følge af inflationen

Selv om kundestrømmen er den samme, er kurvene i Irma blevet mindre i Irma som følge af inflationen, og det får nu dagligvarekæden til at sætte fut under og fremrykke sin nye strategi.
Det fortæller kædedirektør Jan Larsen til Dagligvarehandlen.
Ifølge ham sætter man blandt andet fokus på sortimentet, hvor der bliver skiftet ud i kædens egne private label-serie.
”Vores sortiment er ikke helt på plads, og det er vi ved at gøre noget ved. Vi har fremrykket indsatsen på grund af den nuværende situation,” siger han til mediet.
Irmas nye strategi blev lagt under Jan Larsens forgænger, Charlotte Nilsson Norby, og man forventer, at man med strategien kan øge kædens omsætning til 200 mio. kr. inden 2025.
Jan Larsen er dog usikker på, om man med det bagtæppe, der er i dag, kan nå i mål. Foreløbigt er store investeringer sat på pause, men planerne om butiksåbninger holder man dog fast i, fortæller kædedirektøren.
Stigende produktionsudgifter kan udløse nye prisstigninger