Coop-ejet software-selskab passerer 100 mio. kr. i omsætning og giver overskud
Detailhandelskæden stiftede i september 2020 softwareselskabet Lobyco A/S, som i 2021 har haft en omsætning på over 103 mio. kr., og leverer et resultat på 1,4 mio. kr., ifølge en pressemeddelelse.
Selskabet, hvis formål er at sælge digitale kommunikations- og loyalitetsløsninger til detailhandlere over hele verden, har nu ca. 180 medarbejdere. De er fordelt på kontorer i København, Rumænien, Polen og Ukraine, som primært beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger. Det gælder blandt andet Coops app.
”Detailhandlere over hele verden har samme udfordring: At få en effektiv digital kommunikation med kunderne og styrke loyaliteten. Vi har udviklet en teknologi, der virker effektivt ved meget stor volumen, og et koncept, som er meget populært hos forbrugerne. Inden for det sidste år har vores app ligget nr. 1 på App Store i tre europæiske lande,” siger adm. direktør for Lobyco Jan Madsen i en meddelelse.
Selskabet har ifølge bestyrelsesformand for selskabet, Coops adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, globalt potentiale.
Lobyco har indgået større aftaler med Samkaup, en af Islands største detailhandlere med over 60 butikker, 25 procents markedsandel og onlineforretning, og med Profi, der driver 1600 supermarkeder i Rumænien, og er en af Europas hurtigst voksende dagligvare kæde.
Lige nu har selskabet desuden dialog med potentielle fremtidige kunder på flere kontinenter, ifølge meddelelsen.
Lobyco er officiel Microsoft ISV Partner, hvilket giver adgang til Microsofts globale netværk af detailhandels kunder.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch)
Coop-direktør: ”Det er tid til at spænde livremmen ind”
Coop opnår historisk høj omsætning – men bundlinjen falder
Coops discountkæder giver røde tal på bundlinjen: ”Det var et skidt år for Fakta”
Salling Group: Discountbølge kan være fordel i kamp om onlinekunder
Relaterede artikler:
Coop-direktør: "Det er tid til at spænde livremmen ind"
For abonnenter