DetailWatch

Prisstigninger kan skabe et større forbrugerskifte mod private label

PRISPRES: De stigende fødevarepriser kan få flere forbrugere til at gå over til billigere private label-mærker i dagligvarebutikker, mener forbrugerekspert. Derfor gælder det for butikkerne om at kigge på deres sortiment, og hvilke produkter der skal være på hylderne.

Foto: Aleksander Klug/Ritzau Scanpix

Prisstigninger på råvarer og energi får producenter og efterfølgende dagligvarebutikker til at sætte priserne på deres fødevarer op.

Hvis stigningerne fortsætter, kan det få forbrugere til at søge mod andre, mere billigere alternativer såsom private label-varer. Det mener Nicolai Broby Eckert, forbrugerekspert og managing partner for Norden hos konsulentvirksomheden Simon-Kucher & Partners.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs