DetailWatch

Ny undersøgelse: Danske forbrugere jagter flere pristilbud i krisen

En aktuel forbrugeranalyse viser, at flere danskere netop nu har større fokus på prisen, når de køber ind.

Højere omkostninger globalt til råvarer og energi kan nu også ses i priserne på visse dagligvarer - både i Danmark og andre steder i Europa. | Foto: Thomas Borberg

Krigen i Europa ovenpå pandemien, inflation samt høje energi- og råvarepriser får både dagligvarehandlen og forbrugerne til at reagere.

Flere dagligvarekæder og fødevareproducenter har allerede bebudet, at der er meget snarlige prisstigninger på vej generelt for madvarer. Det ruster flere i sektoren sig til, da de forudser at forbrugerne så i højere grad vil vende sig mod discount og et fokus på pris.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs