DetailWatch

Salling i mål med polske Tesco-konverteringer efter et år

Efter næsten præcist et års arbejde er Salling Group i mål med sit store polske projekt, og 250 Tesco-butikker har nu fået Netto-skilte på fronten.

Foto: Claus Lunde

Med 9000 medarbejdere, 650 butikker og i alt 240.000 kvadratmeter gulvplads er aftrykket fra Netto Polen vokset betragteligt i den samlede Salling Group i de senere år.

Med en enkelt uges afvigelse har Salling Group nu færdiggjort det seneste store polske projekt, der fulgte i halen på sidste års godkendelse og overtagelse af i alt 250-butikker, der siden er blevet ført ind i det danske discountkoncept.

Som del af den 1,4 mia. kr. store investering i Tesco-butikkerne fulgte omkring 4000 ansatte med over i Salling Group, hvor man det seneste år har investeret yderligere knap 1,2 mia. kr. i opgraderinger og forandringer i butikkerne.

”De sidste 12 måneder har været en ekstremt intens tid for vores organisation. Konverteringen af Tesco til Netto, dens kompleksitet og tempo, har været en proces, der er foregået parallelt med kerneforretningen med at sælge og betjene kunder i eksisterende butikker,” siger Hugo Mesquita, adm. direktør for Netto i Polen.

Han fortsætter i en pressemeddelelse:

”Der var udfordringer undervejs, som dog ikke forhindrede os i at gennemføre integrationen af Tesco i Netto inden for den aftalte tidsramme, og endda accelererede den undervejs.”

Udover de nu i alt 650 Netto-butikker har Salling Group fem distributionscentre i landet.

Som næste skridt i det polske detaillandskab er det planen, at alle butikker skal opdateres til konceptet Netto 3.0, og derudover er det planen, at der i år skal åbnes 15 nye butikker.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Salling Group investerer milliardbeløb i energitransformation – flere virksomheder vil gøre sig fri af russisk gas

Stigende priser får forbrugerne til at søge mod discountsupermarkederne

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede