Ocado og M&S falder efter skuffende salg i joint venture

Stigende fødevarepriser, øgede leveomkostninger er ifølge Ocado-topchef med til at lægge en dæmper på udsigterne.
Foto: Ocado/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Ocado/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

På børsen i London er der torsdag pres på Ocado Group og Marks & Spencer, efter at deres joint venture, Ocado Retail, som er et onlinesupermarked, har meldt om en skuffende salgsudvikling.

Ocado Retail vil begynde at trimme omkostningerne på tværs af sin forretning, efter at første kvartal bød på et fald i salget på 5,7 pct.

Udviklingen er ifølge selskabet påvirket af, at kunder returnerer til vanerne fra før covid-19-pandemien.

Stigende fødevarepriser og øgede leveomkostninger i det hele taget er også med til at lægge en dæmper på udsigterne, siger Ocados topchef, Tim Steiner, endvidere.

Omsætningsvæksten hos Ocado Retail ventes nu tættere på 10 pct. for året mod en tidligere forventning om en vækst i ”mid-teens” - det vil sige omkring 14-16 pct.

Ocado Groups aktie falder 8,1 pct., og Marks & Spencer falder 4,0 pct. i London.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også