Davidsen-trælast får løftet pegefinger for manglende prisskilte
Den nyligt åbnede Davidsen-trælast i Svendborg har fået en løftet pegefinger fra Forbrugerombudsmanden, efter en kunde har klaget over manglende prisskilte i butikken, skriver Fyens Stiftstidende.
Ombudsmanden understreger i brevet, at der skal være tydelige priser på varer, og at en overtrædelse kan resultere i en bødestraf.
Henrik Clausen, adm. direktør i Davidsen Tømmerhandel, fortæller til mediet, at trælasten vil rette ind og forklarer de manglende prisskilte med, at den nye trælast var tiltænkt håndværkere og andre professionelle kunder, hvor der ikke er krav om prisskilte.
Forretningen ligger imidlertid i et område, hvor der må drives detailhandel, og derfor kommer der også privatkunder, der har krav på prisskilte.
”Vi kan godt se, at kundestrømmen er anderledes end i andre forretninger. Der er mange privatkunder, selv om den er bygget som en trælast til professionelle,” siger Henrik Clausen og uddyber, at der vil være prisskilte på varerne inden for 14 dage.
Davidsen Tømmerhandel har 22 forretninger i Danmark, og ifølge Henrik Clausen er der priser på varerne i størstedelen af dem.