DetailWatch

Trendforsker: Kedelige butikker vil uddø

Den stigende onlinehandel er med til at skærpe forbrugernes krav til oplevelsen i de fysiske butikker, mener adm. direktør for Pej Gruppen.

Butiksbilledet skal byde på oplevelser, hivs de vil trække kunderne til, siger trendforsker | Foto: Thomas Borberg

Coronakrisen har vænnet flere til at handle på nettet, og det betyder, at forbrugerne har fået andre og større forventninger til oplevelsen i de fysiske butikker.

Det mener trendforsker og indehaver af konsulenthuset Pej Gruppen, Louise Byg Korsholm, skriver erhvervsmediet Erhverv+.

”Mange blev skuffet over at komme tilbage til de fysiske butikker efter corona. Butikken er simpelthen ikke interessant længere som ”device” – på samme måde, som mobiltelefonen, pc’en og de enkelte programmer ikke længere er interessante. Vi er mere optaget af, hvad vi kan bruge vores ”device” til. Og det samme med butikken: Vi vil have en oplevelse, så de kedelige butikker vil dø,” sagde Louise Byg Kongsholm under et foredrag i forbindelse med designmessen Formland i Herning.

Klumme: Detailhandlere bør tænke mere på oplevelser – og mindre på salg

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede