DetailWatch

Trendforsker: Prisstigninger kan presse øko-salg

De stigende priser skærper forbrugernes prisfølsomhed og vil kunne få flere til at fravælge de lidt dyrere økologiske varer i supermarkederne, mener direktør for bureauet Pej Gruppen.

Indkøbskurven kan blive lidt mindre grøn, når forbrugerne fremover handler ind i supermarkederne, fordi de stigende priser påvirker indkøbsmønstrene. Det vurderer trendforsker og direktør for konsulent- og trendbureauet Pej Gruppen, Louise Byg Kongsholm, over for DR.

”Når prisen stiger på selv de mest simple basisvarer, som blandt andet mejeri og frugt, så kommer den enkelte forbruger til at overveje, om det er de ekstra kroner værd at bruge dem på et økologisk æble, mælk eller smør. Samlet set er det jo mange penge over et år. Så vi vil formentligt se et lille fald i økologiske varer,” siger Louise Byg Kongsholm.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs