DetailWatch

Ny undersøgelse: Danske eksportvirksomheder mister optimismen

Danske eksportvirksomheder som Søstrene Grene føler sig nødsaget til at sætte priserne op, og det skruer forventningerne ned. Europæiske forbrugere rammes på købekraften, og det påvirker efterspørgslen i virksomhederne.

"Vi har valgt at absorbere størstedelen af prisstigningerne selv, men vi er nødt til at sende noget videre," siger Mikkel Grene, adm. direktør i Søstrene Grene. | Foto: Mads Frost/ERH

Ordrebogen hos de danske eksportvirksomheder er ikke helt så tyk som tidligere, og den hidtidige optimisme er forstummet.

Det viser spørgeskemaundersøgelsen Eksportbarometer for tredje kvartal, som Danish Export Association har foretaget i samarbejde med Jyske Bank blandt mere end 280 topledere fra danske eksportvirksomheder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs