DetailWatch

Kunderne spurter mod discountbutikkerne – se udviklingen her

Inflation og prisstigninger får forbrugerne til at strømme med høj fart mod discountforretningerne, der når nye omsætningshøjder og lægger afstand til konkurrenterne, viser tal fra Danmarks Statistik.

Flere lægger deres indkøb i discountbutikkerne | Foto: Henning Hjorth

Højere elregninger, dyrere benzin og prisstigninger i kølediskene, så man tror, det er løgn, har sat sig præg på danskernes hverdag i 2022.

Tilbudsjagt er blevet hvermandseje og hverdagsdisciplin for de fleste, og det har siden marts for alvor givet discountforretninger som Aldi, Coop 365discount, Fakta, Lidl, Netto og Rema 1000 kronede dage.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs