Kohl's ramt af ændret kundeadfærd

Nedjusteringer kommer for tiden på stribe i den amerikanske detailsektor, og nu blev det varehuskæden Kohl’s tur.
I forbindelse med selskabets regnskab for andet kvartal sænkes indtjening per aktie markant til 2,80-3,20 dollar fra 6,45-6,85 dollar, mens analytikerne estimerede 4,17 dollar, og det er ikke noget investorerne har overset.
Aktien er torsdag eftermiddag faldet 8 pct. til 31,21 dollar i det amerikanske formarked.
Driftsmarginen nedjusteres til 4,2-4,5 pct fra 7-7,2 pct.
Det skriver Bloomberg News.
Ifølge Kohl’s skyldes det en lavere efterspørgsel, inflation og et svækket makromiljø.
Det er trods alt ikke kun Kohl’s, som er ramt af dette, men en stor andel af den amerikanske detailbranche især inden for tøjsalg, som Kohl’s også gør sig i.
”Vores Q2 resultat afspejler en middelklassekunde, der er blevet mere prisbevidst. En kunde, der ikke handler så ofte, som bruger mindre per tur, og som er skiftet til discountmærker,” skriver selskabet i forbindelse med sit regnskab.