DetailWatch

Mærkevarer er klemt mellem tilbudsjægere og rødglødende råvarebørser

Den høje inflation har gjort de danske forbrugere langt mere prisbevidste. Det efterlader producenterne af mærkevarer i et minefelt: Stigende omkostninger gør det nødvendigt at hæve priserne, men det kan få forbrugerne til at vende dem ryggen.

Producenterne af mærkevarer til danske supermarkeder er i klemme mellem stigende omkostninger og prisbevidste forbrugere. | Foto: Thomas Borberg

De danske fødevarevirksomheder er i krydsild mellem rødglødende råvarebørser på den ene side og tilbudsjægere på den anden.

De voldsomme prisstigninger på råvarebørserne har sendt en bølge af omkostningsstigninger ind gennem fødevarevirksomhederne, der desperat kæmper for at sende regningen videre i værdikæden til detailhandlen - og ultimativt forbrugerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs