Mærkevarer er klemt mellem tilbudsjægere og rødglødende råvarebørser

Den høje inflation har gjort de danske forbrugere langt mere prisbevidste. Det efterlader producenterne af mærkevarer i et minefelt: Stigende omkostninger gør det nødvendigt at hæve priserne, men det kan få forbrugerne til at vende dem ryggen.
Producenterne af mærkevarer til danske supermarkeder er i klemme mellem stigende omkostninger og prisbevidste forbrugere. | Foto: Thomas Borberg
Producenterne af mærkevarer til danske supermarkeder er i klemme mellem stigende omkostninger og prisbevidste forbrugere. | Foto: Thomas Borberg
LARS ATTRUP

De danske fødevarevirksomheder er i krydsild mellem rødglødende råvarebørser på den ene side og tilbudsjægere på den anden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også