Detailhandlen har igen turistomsætning – men "de mest shoppelystne mangler"

Ifølge Dansk Erhverv er der udsigt til en god turistsæson for detailhandlen – men der er stadig nicher med store huller i omsætningen, der skal repareres, siger markedschef. Han ser regeringens nye turismestrategi, der blev fremlagt fredag, som et skridt på vejen.
Mens omsætningen fra turister stadig halter efter i hovedstaden efter corona, har kystdestinationer bedre tider ifølge Dansk Erhverv. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix
Mens omsætningen fra turister stadig halter efter i hovedstaden efter corona, har kystdestinationer bedre tider ifølge Dansk Erhverv. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Skolernes sommerferie er skudt i gang og dermed også den turistsæson, der for dele af detailhandlen betyder alt andet end ferie, men en højsæson, hvor turister fra ind- og udland lægger vigtig omsætning i butikkerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også