DetailWatch

Detailhandlen har igen turistomsætning – men "de mest shoppelystne mangler"

Ifølge Dansk Erhverv er der udsigt til en god turistsæson for detailhandlen – men der er stadig nicher med store huller i omsætningen, der skal repareres, siger markedschef. Han ser regeringens nye turismestrategi, der blev fremlagt fredag, som et skridt på vejen.

Mens omsætningen fra turister stadig halter efter i hovedstaden efter corona, har kystdestinationer bedre tider ifølge Dansk Erhverv. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Skolernes sommerferie er skudt i gang og dermed også den turistsæson, der for dele af detailhandlen betyder alt andet end ferie, men en højsæson, hvor turister fra ind- og udland lægger vigtig omsætning i butikkerne.

Turismen i Danmark stod samlet set for en omsætning på godt 139 mia. kr. i 2019 – før corona huggede en solid bid af antallet af overnatninger og detailomsætning. Ifølge tal fra organisationen Visit Denmark var den samlede nedgang for erhvervet godt 40 mia. kr. i 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs