DetailWatch

Coop er i priskrig med Stryhns og fjerner talrige produkter

Konflikt om prisstigninger mellem Coop og Stryhns Gruppen får nu dagligvarekæden til at fjerne to tredjedele af Stryhns-produkterne fra hylderne.

Foto: PR / Stryhns

Dagligvarekoncernen Coop har per 1. juli fjernet to tredjedele af Stryhns Gruppens sortiment, og salat-, leverpostejs- og pølseproducenten må som konsekvens fyre 45 medarbejdere.

Det fortæller adm. direktør i Stryhns Gruppen, Kristian Kornerup Jensen, til Food Supply.

Han begrunder konflikten mellem de to aktører med en uvillighed til at acceptere de prisstigninger, som fødevareproducenten har set sig nødsaget til at sende videre til kunderne som følge af stigende produktionsomkostninger.

”Vi er nødt til at få dækket få vores omkostninger, eller går vi i røde tal. Og det har alle vores kunder accepteret med undtagelse af Coop,” siger han.

Ifølge mediet er der primært tale om medarbejdere, der er timelønnede i højsæsonen, mens der ikke bliver fyringer blandt funktionærstaben og salgsstyrken.

Coops kategorichef Thomas Møller bekræfter over for Food Supply, at der har været stor afstand mellem dagligvarekæden og Stryhns Gruppen i forhandlingerne, og man har derfor valgt at skære fjerne to tredjedele Stryhns-produkter fra hylderne.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Coop sætter ny runde klima-crowdfunding i gang

Supermarkedernes egne mærker udgør tæt på 40 pct. af de solgte varer

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs