Konkurs i britisk modevirksomhed risikerer at koste forbrugerne
Det har givet genlyd i de store britiske medier, at e-commerce-virksomheden Missguided mandag blev taget under konkursbehandling. Og nu kan konkursen risikere at ramme forbrugerne, skriver The Guardian.
Tusindvis af Missguided-kunder risikerer at miste deres penge, da administratorer ikke forventes at tilbagebetale refusioner til kunder, og at leveringer af bestilte ordrer ikke er garanteret. Det har fået en masse forbrugere, der står uden penge eller produkter, til at rette deres vrede mod Missguided på sociale medier.
Frasers Group, der for nylig opkøbte Sportmaster Danmark, opkøbte onsdag den britiske modevirksomhed Missguided for 175 mio. kr. og reddede dermed selskabet fra en faretruende lukning. Men aftalen menes kun at vedrøre brandet og andre aktiver, men ikke Missguideds lager og driften på lageret, skriver The Guardian.
I stedet forventes Frasers Group at integrere brandet i sin egen lagerdrift.
Missguided blev grundlagt i 2009 og sælger kvindetøj online og i fysiske butikker i blandt andet De Forenede Arabiske Emirater. I 2017 lancerede virksomheden desuden herretøjsmærket Mennace.
Virksomhed kollapsede imidlertid efter ikke at kunne sikre en redningsaftale trods interesse fra de større rivaler fra Boohoo og Asos. Virksomheden skabte for tre år siden overskrifter med sit bikinisalg til kun én pund i et marketingsstunt. Trods sin beskedne størrelse har modebrandet også sponsoreret det britiske realityshow Love Island.
Sportmasters nye ejer gennemfører nyt opkøb for trecifret millionbeløb
Stor fyringsrunde sikrer lufthavnsbutikker tocifret overskud trods ramte salgstal