Ny konkurrence til nystartede detailvirksomheder: Vind din egen butik i tre måneder
Iværksættere fra hele landet har snart muligheden for at vinde en fysisk butik med hylder til deres egne produkter.
Danske Shoppingcentre, der står bag 18 shoppingcentre i blandt andet Aalborg, Herning og Kolding, har sammen med magasinet Censuum lavet en ny konkurrence, hvor iværksættere kan deltage i kampen om et lejemål i et shoppingcenter og i Censuum i tre måneder i slutningen af 2022.
”Vi ønsker at give startups og nye visionære koncepter en mulighed for at folde sig ud og markere sig i detailhandlen. Derfor tilbyder vi en unik mulighed for at prøve kræfter i en fysisk butik, der kan være det næste store skridt ind i detailhandlen,” siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.
Der er dog et vigtigt krav til ansøgerne. Startups, der deltager i konkurrencen, skal have et sortiment af produkter, der kan sælges i en fysisk butik.
Velkendte navne i dommerpanelet
Dommerpanelet består af flere velkendte ansigter i form af Katrine Lee Larsen, indehaver af badetøjsmærket Copenhagen Cartel, Louise Byg Kongsholm, adm. direktør i Pej-gruppen, indretningsekspert Nicola Kragh Riis, stifter af tøjmærket Basic Apparel Camilla Balle, ejer af skovirksomheden Woden Carsten Holm samt Cecilie Vinde, der er medstifter af skønhedsvirksomheden Lavinde Copenhagen.
Dommerne vil bedømme deltagerne i kategorierne beklædning, skønhed, hjem, børn og mad og drikke.
Udover den fysiske butik vil vinderen også modtage rådgivning og sparring fra både Danske Shoppingcentre og Censuum om, hvordan man etablerer sig i retail og udvikler en butik, ligesom reklamebureauet Det nye sort vil rådgive om kommerciel opbygning og markedsføring af produkter.
”Med denne konkurrence giver vi brands, som vil kunne fremmes ved en fysisk tilstedeværelse,en ekstraordinær mulighed for at bryde igennem barrieren til fysisk retail,” siger Dion Guldbjerg.
Vækstfonden skyder penge i nyt fysisk butikskoncept for onlinebutikker
Sport 24 præsenterer nyt rekordregnskab efter stærk online vækst