DetailWatch

Sportmaster-salg får konkurrent på dupperne

Udsigten til ny konkurrence i markedet vil blive fulgt tæt hos konkurrenten Sport 24. Men den vil ikke rokke ved kursen, siger direktør, der især vil holde øje med én ting.

Sport 24 er ledet af adm. dir. Lars Elsborg (t.h.) og ejet af Henrik Bruun Jensen (t.v.) og landets største sportkæde målt på omsætning. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Konkurrencen på det danske marked for sportsretail får en ny spiller på banen, efter det i weekenden kom frem, at en af Europas største retailkoncerner på sportsmarkedet, den britiske Frasers Group, der står bag sportskæden Sports Direct, overtager Sportmaster Danmark.

Ifølge adm. direktør for Sportmaster Danmark, Andreas Holm, stempler den nye, børsnoterede ejer ind med ”en progressiv og ekspansiv agenda, international volumen og dybdegående viden om sportsretail”. Dertil kan føjes en tocifret milliardomsætning, der i 2021 var på ca. 32 mia. kr., mens driftsresultatet (ebitda) lød på omkring 4,7 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs