Dagrofa-kæde indfører prismatch på hverdagsprodukter

Som svar på stigende priser vil dagligvarekæden Meny matche discountpriser på 400 basisvarer.
"Med ’Hverdagspris’ ønsker vi at understrege, at vi også er relevante til de daglige indkøb,” siger Menys kædedirektør. | Foto: Aleksander Klug
"Med ’Hverdagspris’ ønsker vi at understrege, at vi også er relevante til de daglige indkøb,” siger Menys kædedirektør. | Foto: Aleksander Klug

Det nye prisprogram får navnet Hverdagspris og skal sikre Menys kunder samme pris for en serie af 400 basisvarer, som de kunne have fået i et discount-supermarked. Det skriver Dagligvarehandlen.

”Vores kunder skal være trygge ved at foretage deres hverdagsindkøb hos Meny og vide, at de altid kan få de varer, de bruger mest, til en konkurrencedygtig pris. Med Hverdagspris har vi lavet et nyt prisprogram, som vi mener tilføjer noget ekstra til den indkøbsoplevelse, kunderne har i Meny,” siger Richo Boss, der er kædedirektør for Meny i en meddelelse.

Programmet trådte i kraft op til weekenden og skal efter planen fortsætte i flere år. Det ændrer dog ikke ved Meny-kædens overordnede strategi.

”Vi vil fortsat være Danmarks Madmarked, hvor vores kunder kommer for at finde de varer, der gør weekenden, fødselsdagen eller ferien mere ekstraordinær. Med ’Hverdagspris’ ønsker vi at understrege, at vi også er relevante til de daglige indkøb,” siger Richo Boss.

Kædedirektør i Meny, Richo Boss. | Foto: Dagrofa PR
Kædedirektør i Meny, Richo Boss. | Foto: Dagrofa PR

”Vi vil ikke være som discount”

Dagrofa-koncernen, som Meny er en del af, har tidligere haft en bid af discountmarkedet med driften af den norske dagligvarekæde Kiwi i Danmark. Men koncernen måtte i 2017 sande, at kampen om det danske discountmarked var for svær mod fem andre aktører i Netto, Fakta, Rema 1000, Aldi og Lidl. Det fik Dagrofa til at lukke og afvikle den del af forretningen.

Da Dagrofra for nylig lancerede sin treårige strategiplan, lagde adm. direktør Tomas Peitrangeli vægt på, at koncernen ikke primært skal stå for discount.

”Vi vil ikke være som discount. Vi har valgt nogle positioner, der differentierer sig fra at drive discountbutik. Når det er sagt, er det rigtig vigtigt for os at være konkurrencedygtige på pris, men også at tilbyde et bredt udvalg af produkter og høj kvalitet,” sagde Tomas Pietrangeli til DetailWatch.

”Vi har vores eget mærke First Price i vores butikker, som absolut konkurrerer med discount. Vi skal være konkurrencedygtige på pris, men også på andre faktorer.”

Ny Meny-butik i Illum bliver med indkøbsvogne i genbrugt plast

Dagrofa-chef vil være konkurrencedygtig, men ”ikke være som discount”

Dagrofa-topchef mærker usikkerhed blandt forbrugerne

Dagrofa vender flere års store millionunderskud til plus i 2021

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også