Superbrugsen og Kvickly går sammen i fælles modangreb mod discount

Dagligvarekæderne Kvickly og Superbrugsen er gået sammen i et modangreb mod discount. Det sker med en kampagne, der kommer til at omfatte en række nye medier, såsom biografreklamer, dagblade, tilbudsaviser og sociale medier.
Det sker, når de to kæder i denne uge har premiere på et helt nyt kommunikationsunivers, der skal tydeliggøre for kunderne, ikke mindst de yngre, at kæderne mener at kunne tilbyde mere end discountkæderne, hvad angår sundhed, klima, kvalitet og lokal tilpasning.
”Det er afgørende for os at gøre kunderne opmærksomme på, at vi er anderledes, at de kan forvente noget andet af os end af discountbutikker: At de får større udvalg af sunde og mindre klimabelastende varer, at de møder faguddannede medarbejdere og butikker, der er tilpasset kunderne lokalt. Med et sanseligt, levende og farverigt univers vil vi kort sagt skille os mere markant ud,” siger Rikke Bangild, seniormarketingchef i Brugskæderne.
Kæderne lancerer i samme ombæring et nyt fælles slogan ”Lige til at spise.”
Bag kommunikationsuniverset og konceptet ligger omfattende feltstudier hos danske familier gennemført i samarbejde med ReD Associates.
Kvickly har 65 butikker i Danmark, mens Superbrugsen tegner sig for 235 supermarkeder.
Dagligvarekæmper om energiudspil: ”Flugter med vores ambitioner”
Discount-chef får ansvaret for tankstationer og vaskehaller med Coop blandt ejerne
Danskere på tilbudsjagt: 40 pct. stigning i besøgende på tilbudsplatform