DetailWatch

Salling Group vil erobre en tredjedel af onlinemarked – men ser ikke overskud foreløbig

Bilka og Føtex er spydspidserne i den strategi, der skal sikre Salling Group den andel af online dagligvaremarkedet, som koncernen har sat sig for. E-commerce-direktør melder om voksende markedsandel, men lønsomheden ligger ikke om hjørnet.

Thor Skov Jørgensen har siden 2020 stået i spidsen for Salling Groups digitale strategi som e-commerce-direktør. Han er tidligere kædedirektør for Føtex og COO i Netto International. | Foto: Casper Dalhoff/ERH

For to år siden kastede den fondsejede koncern bag Bilka, Føtex og Netto sig ind i kampen om dagligvaremarkedet på nettet med et erklæret mål om at erobre 35 pct. af onlinemarkedet for mælk, smør og andre varer til køleskabet frem mod 2025.

Det skal give selskabet en markedsandel på nettet, der matcher Salling Groups andel af det samlede dagligvaremarked, og ifølge e-commerce-direktør Thor Skov Jørgensen er koncernen godt på vej.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs