Stark udvider DBU-sponsorat og kommer på landsholdstrøjen

Stark, der siden 2019 har været hovedsponsor på det danske herrelandshold i fodbold, forlænger samarbejdet med tre år, så den løber til og med 2025. Samtidig udvider Stark samarbejdet, så virksomhedens logo fremover bliver en del af spillertrøjerne.
Det skriver Stark i en pressemeddelelse.
”Som landsholdet repræsenterer Stark godt håndværk, og vi deler værdier som passion, stolthed, fællesskab, holdånd og det at arbejde hårdt for andre og hinanden. Derfor har vi været meget glade for det samarbejde, som vi har haft med DBU siden 2019, og glæder os til at udvide det med et trøjesponsorat,” siger Britta Korre Stenholt, adm. direktør i Stark.
Partnerskabet har ifølge Starks marketingchef Mads Aagaard Jensen skabt en stor værdi for virksomhedens kunder og medarbejdere.
”Relationer er helt afgørende i vores branche, og med sponsoratet har vi både skabt nye forbindelser og styrket eksisterende relationer til vores kunder, som vi har kunnet give nogle fantastiske oplevelser i forbindelse med landskampe,” siger han.
Afgiver sponsorpladsen til VM
Herrelandsholdet har for længe siden kvalificeret sig til det omdiskuterede VM i Qatar i vinteren 2022, hvor der trækkes lod til grupperne på fredag. Den tidligere hovedsponsor Arbejdernes Landsbank ønskede ikke sit navn associeret med VM-slutrunden i landet og endte med at trække sig som hovedsponsor.
Men heller ikke Stark ønsker at have kommercielle aktiviteter i Qatar og kommer heller ikke til at sende kunder eller medarbejdere til VM i den lille olierige stat i Mellemøsten. Samtidig afgiver Stark frivilligt sponsorpladsen på trøjen til slutrunden.
”Stark støtter DBU’s arbejde for mere åbenhed og bedre beslutninger i fodboldens verden. Vi er også enige med DBU, flere andre europæiske fodboldforbund og Amnesty International i, at Qatar skal overholde menneskerettighederne og tilbyde ordentlige forhold for alle arbejdere. Derfor overlader vi pladsen på spillertøjet under VM i Qatar til et godt formål,” siger Jens Velling, kommunikationschef i Stark.
Relaterede artikler:
Nyt millionoverskud: Jysk-opkøb fortsætter vækst
For abonnenter