DetailWatch

Salling Groups energiomkostninger steg med 70 mio. kr. i marts

I et forsøg på at imødekomme de mange øgede omkostninger til bl.a. energi sætter leverandørerne og dagligvarehandlen priserne op, men de dækker kun en del af billedet, siger Salling-topchef Per Bank.

Salling Group-topchef Per Bank | Foto: Salling Group/PR

Alene i marts er energiomkostningerne i Salling Group steget med 70 mio. kr., og ifølge topchef Per Bank dækker den brede palette af prisstigninger på fødevarer ikke en gang gang en tredjedel af de øgede omkostninger.

Det skriver han i et opslag på Linkedin.

”Historisk set har vi altid konkurreret på pris, og derfor ærgrer det gode købmand som os, når vi som alle andre er nødt til at hæve priserne. Det ærgrer helt sikkert også mine kollegaer i de øvrige detailkæder som også er tvunget til at sætte priserne op,” skriver Per Bank.

Videre skriver han - flankeret af et billede af en ny kampagne for Nettos private label-varer - også, at på trods af at ingen ønsker stigningerne, tager kunderne tilsyneladende godt imod den nye virkelighed.

”Men vi ser også, hvor godt kunderne forstår situationen, og hvor utroligt hurtigt de omstiller sig til de nye forhold og køber anderledes ind. De bruger lidt længere tid i butikkerne, de går efter varerne på tilbud og de udforsker vores private label serier, så de stadig får mest muligt for pengene,” skriver Per Bank.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Prisstigninger presser Hørkram på offentlige kontrakter

Danske prisstigninger er stadig blandt de laveste i EU

Juicekoncern kæmper sig ud af stormvejr

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede